با اتخاذ این راهکارها میتوانیم موجب افزایش بهرهوری و بکارگیری بهتر از
امکانات و نیروها شویم.گام دیگر ایجاد سیستمهای ارتباطی بین دستگاههای
ذیربط است که در ارتباط با مردم هستند مثلاً برای صدور مجوز حفاری در
شهرداری کافیست دستگاههای درخواست کننده همچون آب و فاضلاب، برق، مخابرات
و گاز و ... به نیابت از متقاضی حقیقی و حقوقی وارد سیستم شده و درخواست
خود را ثبت کنند و این تقاضاها پس از کنترلهای اولیه در سیستم و اعمال پیش
فرضها در محدوده زمان و مکانی (مثلاً عدم صدور مجوز در ایام بازگشایی
مدارس و یا عدم صدور مجوز حفاری تا شعاع خاصی اطراف بعضی مراکز خاص و عبور
خطوط گاز، برق، آب و فاضلاب و مخابرات و نیاز به بررسی بیشتر) بلافاصله
در شهرداری ثبت و اعلام هزینه شده و در صورت پرداخت وجه مجوز آن جهت اجرا
اقدام گردد، دیگر نیازی به مراجعه حضوری و یا چند مرحلهای نباشد.
انجام
این مهم باعث خواهد شد اولاً مراجعات به شهرداری کاهش یافته و ثانیاً
ادارات مستقیماً مجوز کسب شده از شهرداری را با لحاظ تمامی جوانب
درخواستها دریافت نموده و از عواقب احتمالی کار مطلع بوده و تأثیر آن را
در اختلالات احتمالی شهری از جمله ترافیک و مزاحمت برای شهروندان را تا حد
امکان کنترل نمایند.
تیمهای لکهگیر دارای اطلاعات کامل حفاریها و
کنترل پیک تقاضاها بوده و از نیرو و امکانات خود با توجه به این امکانات در
آینده بهتر بهره خواهند برد.سومین گام تهیه سیستمهای نظارتی بر سیستمهای
فوق و جمعآوری اطلاعات مرکز طرح و توسعه حوزه شهری است تا بتوان با
ایجاد هماهنگی و انسجام در طرحها و پروژهها، سریعتر و روانتر
خدمترسانی به شهروندان را اجرا نمود و این نکته را در نظر داشت که شهر یک
موجود زنده است بنابراین شهر الکترونیک هم نیاز به داشتن اطلاعات به روز و
برنامههای تصمیمگیر و تصمیمساز به روز و فراگیر و آیندهنگر دارد تا
بتواند پاسخگوی مشکلات امروز شهروندان باشد و شهروندان بتوانند در سایه
ثمرات شهر الکترونیک اعتماد بیشتری به مدیران خدمتگذار شهری داشته باشند.