خوشا آنان که ایزد یارشان باشد ودست حق نگهدارشان باشد .

IMG_9866

شنیده ها از این حکایت میکند که محمد رضا بهرامی خبرنگار ومدیر مسئول هفته نامه موج شمال هدیه خود را که در مراسم تقدیر از اصحاب فرهنگ وهنر ورسانه از اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رامسر دریافت نموده را به پیشکسوت خبرنگار علی مصباح شهرستانی که در بستر بیماری است هدیه نموده اند ، شاید از نظر مادی ارزشی نداشته باشد ولی از نظر معنوی بسیار با فضیلت بوده من از طرف خودم افتخار میکنم که دوستان خوبم چنین حرکات زیبایی که نزد خدا زیبا وپسندیده است انجام میدهند با آرزوی توفیق برای این عزیز وآرزوی سلامتی همه اصحاب رسانه به خصوص علی مصباح شهرستانی .

نقدی بر سریال ستایش 2 که در رامسر ساخته شده .

چند هفته ایست که سریال ستایش 2 ساخته سعید سلطانی از شبکه سوم سیما پخش میشود که در هفته اول پخش، صدای بعضی از اصحاب فرهنگ وهنر این شهرستان که دلشان برای شهرو فرهنگ آن میسوخت بلند شدو که چرا لهجه مردم رامسر باتغییر شدید روبرو ست واین برمی گردد به نوع نگرش کارگردان ، جناب آقای سلطانی تجربه خوب شما در سریال پس از باران دلیلی بر این نیست که ندانسته با فرهنگ ولهجه مردم شهرمان بازی کنید ، حضور بازیگران گیلانی در کنار بازیگران رامسری باعث گردید که لهجه ها به صورت نامناسب وبسیار بد ایفا گردد ، طی نقد بنده از ایشان در خصوص این موضوع ایشان اعلام کردند که معلوم نیست در کجای شمال ایران است که این هم می توان گفت ایشان بسیار بچگانه فکرکردن ، چرا ؟ چون هرکسی یکبار به رامسر آمده باشد طبیعت زیبا ونشان این شهر یعنی هتل های رامسر از خاطرش محو نخواهد شد مثل برج میلاد در سریال ها ی ایرانی نشان بدهی وبگویی معلوم نیست و جفرافیای خاص ندارد . تا اینجا که گذشت داستان یکنواخت قصه ، بازی های بسیار بد آنهم از بازیگرانی که حرفی برای گفتن داشتند مانند داریوش ارجمند ، سعید پیردوست و... ازدوستی شنیدم که آقای سلطانی تصمیم به ساخت ستایش 3 را هم دارد و ناگاه یادمان به سمت فیلم های سینمای هالیوود که کارگردان با هوشیاری انتهای آن را نمی بست تا تماشاگر منتظر بعدی باشد ولی اینجا به لحظه لحظه سریال آب میبندند که زمان بیشتری به صدا وسیما بفروشند گور پدر شعور بلا نسبت مخاطب . چرا اکثر کارگردان های سریال ساز هر گونه اتفاق ناجور مثل قتل ومواد مخدر وفرار را به این شهر می آورند و سوژهای مناسب و اعتقادی را به شهر های دیگر. گریم بسیار بد ستایش پیر شده ای که اصلا" هم پیر نیست ، رعایت نکردن فضا بندی ها وزمان منطقی که کل کار را زیر سئوال می برد مثلا" در فصل خرید پرتقال از میوه های این منطقه که در پاییز و زمستان است وباید بدانند که در آن فصل برنج نداریم وشکوفه بهارنارنجی هم وجود ندارد که مردم جمع کنند یکم دقت عقلانی باعث میشد که این راکورد ها رعایت میشد نه اینقدر عجله که در مدت کمتر از سه ماه سریال می سازند ومحتوی را فدای عقلانیت وتازه از هرکسی که دلشان خواسته تشکر میکنند و از هرکسی که دلشان نخواست نه ، باید آگاهانه به سازندگان محترم این سریال اعلام کنم که مردم می فهمند و خواهش می کنم اینقدر به شعور مردم به هرقیمتی توهین نکنید .










دومین یادواره شهدای هنرمند شهرستان رامسر برگزار شد.

 دومین یادواره شهدای هنرمند در سالن آمفی تئاتر هتل رامسر با حضور جمعی از هنرمندان ،خانواده محترم شهداء ومردم خوب وولایتمدار شهرستان رامسر برگزار گردید .این برنامه باهمکاری بسیج هنرمندان ویاد وخاطره دوشهید بزرگوار امید زندی ومحمد مهدی رحیمیان در فضایی معنوی وبا عطر وبوی ایثار برگزار شد ودراین مراسم سرهنگ حمیدی فرمانده محترم سپاه رامسر ضمن تجلیل از مقام شامخ شهیدان وجود امنیت وآرامش امروز ما را مدیون از خود گذشتگی و ایثار شهداء دانسته واحترام گذاشتن به مقام شامخ شهداء را وظیفه همگی اعلام داشتند ودر پایان برنامه از هنرمندان فعال و پیشکسوت تقدیر گردید .

انجمن اهل قلم از آقای حسن رحیمیان – آقای عیسی خاتمی واز تلاش های  مرحوم سید محمد تقی سجادی تجلیل به عمل آمده ولوح وهدیه ایشان به خانواده محترم سجادی تقدیم گردید.

شورای مشورتی تئاتر از آقای جواد شریعتی

شورای مشورتی موسیقی از آقای هوشنگ حقیقت طلب

انجمن هنرهای تجسمی از انجمن خوشنویسان عادل مصطفی طالشی

انجمن شعرو ادب شالیزار کتالم از آقای عزیز قباحی

واز خبرنگاران، آقایان علی مصباح شهرستانی وعلیرضا عبدی ومحمد رضا بهرامی وحسین قاسمی 

واز خانواده دوشهید بزرگوار هم تجلیل به عمل آمد .

دکور این برنامه توسط گروه فرهنگی هنری گاتا اجراء گردید . مجری آقای احمد اسفندیاری بخش موسیقی ، نوازنده وتنظیم کننده مهرداد زکیان وخواننده امیر عسگری بخش نمایش ، جلال کرد رستمی ،سید غزاله سید زاده وسید سعید سیدزاده وبخش شعر خوانی توسط محسن فلاح صورت پذیرفته که جا دارد از همت بلند این عزیزان تقدیر وتشکر نمود .در پایان برنامه سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی به همراه چند تن از هنرمندان به عیادت علی مصباح شهرستانی رفته که چند سالی است با بیماری دیابت دست وپنجه نرم میکند وامید واریم خداوند به ایشان واستاد رحیمیان سلامتی عنایت بفرماید .


حضور پر شور وشعور مردم ولایت مدار شهرستان رامسر در راهپیمایی 22 بهمن .

حتی برف وسرما هم نتوانست اراده مردم ما را سست کند ، گزینه ها ی ملت ما عشق ومحبت است وایمان واعتقاد . جهان در حیرت ماند ودشمنان در تعجب . بدون شرح.

dsc08635.jpg

dsc08632.jpg

dsc08630.jpg

dsc08627.jpg




برگزیدگان   سی ودومین جشنواره فیلم فجر معرفی شدد.

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری به سیدهادی اسلامی برای فیلم «چ»

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی به حمیدرضا سلیمانی برای فیلم «چ» و رستاخیز

سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی به محسن موسوی برای فیلم «رستاخیز»

دیپلم افتخار در این بخش به محسن دارسنج برای فیلم «همه چیز برای فروش» تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین مدیریت طراحی به مجید میرفخرایی برای فیلم «رستاخیز»

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس به شراره سروش برای «همه چیز برای فروش»

سیمرغ بلورین بهترین صدای فیلم به فیلم «چ» صدابردار: بهمن اردلان / صداگذار: سیدعلیرضا علویان

هیات داوران در بخش صدا به جای تفکیک نامزدهای دو جایزه صدابرداری و صداگذاری، با محور قرار دادن صدای فیلم، دو سیمرغ بلورین به صدابردار و صداگذارِ یک اثر اهداء کرد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به بابک حمیدیان برای فیلم «چ» و «رستاخیز»

و در این بخش میلاد کی‌مرام برای فیلم «خط ویژه» دیپلم افتخار گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن اهدا شد به شبنم مقدمی برای فیلم «امروز»

دو دیپلم افتخار این بخش هم به هنگامه حمیدزاده و ملیکا شریفی‌نیا برای فیلم «اشباح» تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن برای استفان واربک برای فیلم «رستاخیز»

دیپلم افتخار به کارن همایونفر برای فیلم «همه چیز برای فروش»

سیمرغ بلورین بهترین تدوین: مهدی حسینی‌وند برای فیلم «چ»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌برداری برای حسین جعفریان برای فیلم «رستاخیز»

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به رضا عطاران برای فیلم «طبقه حساس»

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن تعلق گرفت به مریلا زارعی برای فیلم «شیار ۱۴۳»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه به بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به احمدرضا درویش برای فیلم «رستاخیز» (تقی علیقی‌زاده جایزه را به دلیل عدم حضور احمدرضا درویش گرفت) و تقی علیقی‌زاده جایزه را به بازیگر نقش «بکیر» «رستاخیز» اهداء کرد.

هیات داوران دو جایزه‌ی ویژه داشتند که به فیلم‌های «شیار 143 » نرگس آبیار و «آرایش غلیظ» حمید نعمت‌الله اهدا کردند.

همچنین در بخش بهترین فیلم، دو سیمرغ اهدا شد:

سیمرغ بهترین فیلم به «آذر،شهدخت پرویز و دیگران» به تهیه‌کنندگی بهروز افخمی و سید جمال ساداتیان

سیمرغ بهترین فیلم به «رستاخیز» به تهیه‌کنندگی تقی علیقلی‌زاده.

سیمرغ ویژه نگاه ملی به فیلم «چ» حاتمی‌کیا به تهیه‌کنندگی بنیاد سینمایی فارابی

سیمرغ مردمی جشنواره‌ی فیلم فجر به دو فیلم «شیار 143 » و «خط ویژه»

برف سفید مسئولان شهری را شک زده کرد .

در پی بارش کم نظیر وبی نظیر برف در منطقه غرب مازندران همه مسئولان شهری واستانی مارو در بهت و شک فرو برد دوستان خوبم در وبلاگ های مختلف تقدیر هاوانتقاد های خود را منعکس کردند و از حضور اصحاب رسانه در این هوای برفی جای بسی تقدیر دارد ولی از حق نباید گذشت ما در این شهرستان امکانات لازم برای چنین حوادثی را نداشته ونداریم ، چون به این روزهای بحران فکری نکردیم ندانستیم که باران همیشه می آید ولی سیل یکبار وبرای آنروزهای سخت باید آماده بود وشرایط لازم را فراهم کرد از تجهیزات ماشینی گرفته تا هرچیزی که لازم است و شهرمان نیازمند آنست .

از تلاشهای بیدریغ پرسنل زحمت کش شهرداری رامسر به خصوص راننده های متعهد و کلیه پرسنل خدمات شهر نباید غافل شد که شبانه روز در سرما از هیچ تلاشی دریغ نکردند واز مسئولان شهری که در ستاد بحران شهرستان مدیریت نمودند باید تشکر نمود از اداره گاز و برق وآب و مخابرات وهمه خسته نباشید ودست حق نگهدارتان باشد .

ولی در آخر انتقادی از نحوه توزیع مواد غذایی باید عرض کنم در روستایی که خودم شاهد توزیع مواد غذایی بودم وصحنه ای بسیار دلخراش دونان بربری که با سنگ هیچ فرقی نمیکرد ویک بطری آب معدنی برای یک خانواده هفت نفره پس اینهمه مواد غذایی که آمار ارقامش بالا بود به کدام روستا تعلق گرفت که دریا پشته رامسر از آن محروم شد . از همه که جهت رفع بحران تلاش کردند ممنونم واز مدیریان شهری هم سپاسگزارم به امید روزی که چنین مسائلی برای ما بحران نشود و با داشتن تجهیزات کافی وبرنامه ریزی دقیق از پس همه این قبیل بحران ها جان سالم بدر ببریم . 


http://upcity.ir/images2/20496375015614054941.jpg

http://upcity.ir/images2/27958037904365653840_thumb.jpg

http://upcity.ir/images2/45770064238606294131.jpg


در بهار آزادی جای شهدا خالی .

 http://upcity.ir/images2/35805032180953156458.jpg

بیا بیا که شمیم بهار می‏آید

دل رمیده ما را قرار می‏آید

سر از افق بدرآورد صبح آزادی

سرود فتح و ظفر زین دیار می‏آید

بیا که شد سپری دوره تباهی‏ها

زمان سروری و اقتدار می‏آید

گریخت ظالم و برچیده شد بساط ستم

نهال حق و عدالت به بار می‏آید

بیا که گر رود اهریمن از وطن بیرون

فرشته از طرف کردگار می‏آید

خوش آمدی به وطن مقدمت گرامی‏باد

صدای هلهله از هر گذار می‏آید

پایان غم انگیز آوای باران !!!

سریال آوای باران به کارگردانی حسین سهیلی زاده 40 شب مهمان خانه های ایرانیان بوده که از قرار معلوم طبق نظر سنجی  صداو سیما مخاطبان خوبی هم برای خود دست وپا کرده وآنهم برمی گرده به انتخاب موضوع داستان که یکی از معضلات اجتماعی واز دردهایی کهع هر روز آنرا می بینیم واز نزدیک لمس می کنیم واما چرا این سریال در پایان حق داستان را ادا نکرده ، به خاطر آب بستن به قصه و کشدار کردن داستان بوده این سریال در 20 قسمت به پایان میرسیده ولی با تعقیب و گریز های الکی ودزدی گوشی فرید بصورت خیلی مرموز بعد از فرار باران وپرداخت به شخصیت هایی که در داستان هیچ پردازشی نگردیده که خیلی راحت وارد شدند وخیلی عصف بار مردند ، آیا مرگ بچه های بی سرو سامان از جانب قانون پیگیری نخواهد شد ؟ از حسین سهیلی زاده بعید است بعد از ساخت چندین سریال موفق حتی راکورد های مشهود را رعایت نکرده که سازندگان خیلی گذرا از آن گذر کردند ولی مردم آن را دیده اند و نادیده گرفتند نمونه بارز آن بعد از پیدا کردن باران وترخیص از بیمارستان آن دختر پرخاشگر وبا صحبت های لاتی تبدیل به یک دختر خوب ومتین میگردد وچنیدین چرای دیگر که مجال میخواهد الحق وانصاف نباید از بازی زیبای مهران احمدی (شکیب) والهام درخشنده (زیور) را نباید نادیده گرفت مخصوصا" سکانس پایانی داستان وبازی در نقش گدایان خیابانی . بهرحال همه ما واقف به این مسئله هستیم هرکسی بد کند چوبش را خواهد خورد ولی سرعت استحاله آدمها وچوب خدا را خوردن خیلی دیدنی بود . کشتن آدمهای بد داستان وبدبخت کردن آنها نشان دهنده آنست که کارگردان دچار یک سردر گمی در قصه گردیده وبا این کارها فقط خواسته دل مخاطبان خود را خنک نماید و ساختن قاب های تصویری وآنهم با صدای احسان خواجه امیری فقط اشک مخاطبان را در آوردن ویک پایان خوش دادن بوده و تمام . البته ساختن چنین برنامه هایی ولی با کیفیت بهتر وپرداختن به ژانرهای مختلف باعث میگردد مردم با رسانه ملی آشتی کنند و شاید دیگر سریال های ضد اخلاقی ماهواره هارا فراموش کنند .
http://upcity.ir/images2/69724520625492889600.jpg
http://upcity.ir/images2/54326955932395848045.jpg
http://upcity.ir/images2/17786724961924620182.jpg

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نوشهر از هنرمندان واصحاب رسانه شد.

دوست عزیزم هنرمندم بابک شمس ناتری

خبر انتصاب شما به عنوان سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان نوشهر بسیار مسرت بخش بود . کلید فرهنگ وهنر شهر نوشهر به هنرمندی توانا واز اصحاب فعال رسانه داده شد که این امر جای بسی امیدواری است ،از خداوند منان آرزوی توفیق روز افزون رابرایت مسئلت دارم . موفق باشی


http://upcity.ir/images2/46262371733816197918.jpg

http://upcity.ir/images2/80366225016604831842.jpg

یک رامسری نائب رئیس شورای عالی استانهای کشور شد.

یک رامسری نائب رئیس شورای عالی استانهای کشور شددر جلسه بعد از ظهر امروز شورای عالی استان‌ها که با حضورعبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد؛ مهدی چمران برای مدت یک سال به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها وابراهیم ولی شیخ زاهد از شهرستان رامسر به عنوان نائب رئیس شورای عالی استانهای کشور برگزیده شدند. بنده به نوبه خودم به آقای شیخ زاهد تبریک گفته وامیدوارم این امر  منشا خیری برای مردم منطقه باشد .
یک مازنی نائب رئیس شورای عالی استانهای کشور شد