رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

زندگی_هوشمند ===منظور از زندگی هوشمند چیست؟

زندگی هوشمند به معنای زندگی با روبات های عاقل یا تجهیزاتی که کارهایشان را خودشان انجام می دهند نیست، بلکه زندگی هوشمند یک راهکار حیاتی برای استفاده بهینه از فناوری های مدرن به شمار می آید .
مفهوم زندگی هوشمند به دنبال تحقق سه اصل در زندگی مردم است: تسهیل روش زندگی مردم، حفظ سلامت آن­ها و در عین حال محافظت از محیط زیست.
  فناوری­های زیادی وجود دارند که زیان های احتمالی آن ها در کاربردهای بلندمدت یا در شرایط کنترل نشده، کاملاً به اثبات رسیده اند. در مفهوم زندگی هوشمند، جنبه های مختلف استفاده از یک فناوری به طور کامل مورد توجه قرار گرفته و در امن ترین شکل ممکن از آن بهره گیری خواهد شد تا امکان ایجاد ریسک برای سلامتی مردم به حداقل برسد.
بدون تردید کامپیوترها و شبکه های کامپیوتری در تحقق زندگی هوشمند نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند، اما خود این مؤلفه ها نیز دستخوش تحولات فراوانی شده اند تا بتوانند در جایگاهی قرار بگیرند که آثار مخرب آن ها بر زندگی بشر به حداقل برسد. شبکه های امروزی به سرعت های بسیار بالاتری نسبت به گذشته دست یافته اند، اما مهم تر از آن این است که تقریبا در هر جایی نفوذ کرده اند و شما می توانید آن ها را تقریبا در هر خانه ای پیدا کنید. از سوی دیگر، بسیاری از دستگاه هایی که تا دیروز به صورت عادی از آنها استفاده می کردیم، اکنون از قابلیت اتصال به شبکه برخوردارند. کامپیوترهای امروزی سرعت بسیار بیشتری در مقایسه با اسلاف خود پیدا کرده اند، اما در عین حال برق بسیار کمتری را نیز نسبت به آن ها مصرف می کنند. در عین حال، کاهش چشمگیر قیمت این کامپیوترها به ما امکان می دهد که در محل های بیشتری از آن ها استفاده کنیم. در عین حال، این وضعیت نیاز به سفرهای متعدد درون یا برون شهری را از بین می برد. بنابراین به خوبی می توانید ببینید که مولفه های زندگی هوشمند چگونه بر کاهش آسیب به محیط زیست نقش دارند.
استفاده از سیستم های هوشمند در وسایلی که تاکنون به طور معمولی مورد استفاده قرار می گرفته اند نیز در تحقق این مفهوم نقش مهمی دارند. برای مثال، مدت ها است که سیستم های مکان یابی جغرافیایی یا GPS برای تعیین مسیر در اتومبیل ها مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، اکنون این سیستم ها به لطف گسترش شبکه های دیتا می توانند از اطلاعاتی مانند وضعیت ترافیک مسیرها و یا موقعیت مکانی مراکزی که قادر به برآورده ساختن نیاز شما هستند بهره گیری کرده و شما را در کوتاه ترین زمان یا مسیر ممکن به مقصد برسانند. کاهش زمان و مسیر سفرهای مختلف، علاوه بر حفاظت از محیط زیست و منابع گوناگون در وقت و انرژی مردم نیز صرفه جویی خواهد کرد.....‌.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد