رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

ضرورت ایجاد شهر هوشمند

طبق اعلام استاندارد اروپا، 4 دلیل برای الزام هوشمند شدن شهرها مطرح می‌شود که عبارتند از رشد سریع فناوری به ویژه ICT، پیچیده‌تر شدن زندگی بشر در شهرهای بزرگ، افزایش بهره‌وری و خدمات رسانی بهتر به مردم.

  ادامه مطلب ...

اقتصاد هوشمند

منظور از اقتصاد هوشمند توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فاوا می‌باشد. اقتصاد هوشمند به کمک فناوری‌های نوین و دانش‌محور توسعه یافته و شامل محصولات، خدمات و مدلهای جدید کسب و کار است که قابلیت دستیابی به بازاهای رقابتی محلی، منطقه‌ای و جهانی را دارد.

  ادامه مطلب ...

شهروند هوشمند

منظور از شهروند هوشمند دستیابی شهروندان به خدمات زندگی هوشمند می‌باشد.این بعد زمینه‌ی مشارکت شهروندان و تعامل آنها در امور شهری و تأثیرگذاری در تصمیمات را فراهم می‌آورد.

بی شک دسترسی به فناوریهای هوشمند نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت زندگی ما انسانها داشته است. با افزایش رشد جمعیت شهری نه تنها لازم است بر وسعت شهرها افزوده شود، بلکه باید بتوانیم شهرهای جدیدی بسازیم که مجهز به آخرین فناوریهای هوشمند هستند. در دنیای امروز، کلانشهرها قطبهای اقتصادی مهم دنیا هستند و وجه تمایز آنها در مقایسه با دیگر شهرها این است که اینگونه شهرها براساس سیستمهای هوشمندانه و خلاقانه مدیریت میشوند.

  ادامه مطلب ...

زندگی هوشمند

منظور از زندگی هوشمند حرکت به سمت رفتار و سبک زندگی هوشمند مبتنی بر فاوا می‌باشد.این بعد شامل جنبه‌های بهداشت و سلامت، آموزش، رفاه و تأمین اجتماعی و امنیت نیز می‌باشد  ادامه مطلب ...

محیط‌ زیست هوشمند

منظور از محیط‌زیست هوشمند ایجاد سازوکارهای لازم جهت استفاده بهینه از انرژی و آب و کاهش آلودگی محیط‌ زندگی می‌باشد. از جمله می‌توان به مواردی چون استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، کنترل و پایش شبکه‌های توزیع و مصرف انرژی و آب، ساختمان‌های هوشمند، فضای سبز شهری و همچنین مدیریت پسماند و فاضلاب شهری اشاره کرد.

محیط هوشمند اشاره به استفاده از فناوری های جدید برای حفظ و حراست از محیط زیست دارد  ادامه مطلب ...

حکمرانی هوشمند

منظور از حکمرانی هوشمند ارائه بستری برای مدیریت یکپارچه امور شهر می‌باشد. این بستر باید ارائه دهنده سرویسها و تعاملات بین اجزاء شهر در راستای نایل شدن به شهری موثر و کارا ‌باشد. مهمترین ابزار موثر در این زمینه استفاده از فاوا (شامل زیرساختهای ارتباطی، سخت‌افزار و نرم‌افزار)، بهره‌گیری از فرآیندهای هوشمند و تصمیم‌گیری مبتنی بر اطلاعات می‌باشد.تعامل و مشارکت کلیه عوامل خصوصی، دولتی و حکمرانی شهر از الزامات دستیابی به حکمرانی هوشمند می‌باشد.توسعه بعد حکمرانی هوشمند، با توجه به ماهیت بنیادی آن در بنای شهر هوشمند، زمینه‌ساز توسعه دیگر ابعاد هوشمندسازی نیز می‌گردد.

  ادامه مطلب ...

پویایی هوشمند

منظور از پویایی هوشمند دستیابی به سیستم حمل‌ و نقل و جابجایی یکپارچه برپایه فاوا می‌باشد. این سیستم ترکیبی از جابجایی هوایی، ریلی، زمینی، حمل و نقل درونشهری تا استفاده از دوچرخه و مسیر پیاده‌روی را در راستای رسیدن به حمل و نقلیامن، مرتبط و پایدار، با تأکید بر جابجایی غیرموتوری، فراهم می‌نماید. فاوا به عنوان بستری برای جمع‌آوری، دسترسی و پردازش اطلاعات منجر به کاهش هزینه‌های جابجایی، کاهش اتلاف وقت و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی می‌گردد.

  ادامه مطلب ...