رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

تعطیلات و کلاف سردرگم ترافیک در شهرهای شمالی کشور

شهرهای شمالی کشورهر چند در روزهای عادی در برخی از روزها و موارد با ترافیک نیمه سنگین روبرو است اما این ترافیک در روزهای تعطیلات نوروزی و تابستان به اوج خود می رسد.

 باوجود آنکه در سال های گذشته پلیس برای رفع معضل ترافیک برنامه های مختلفی بکار بسته اما تاکنون بطور کامل معضل ترافیک این شهرها برطرف نشده است.
ترافیک در شهرهای شمالی کشور در برخی موارد مسافران را ساعت ها در خیابان ها سرگردان می کند و این تقریبا معضل تمام  شهرهای بزرگ و کوچک این منطقه است.
هر چند در این خصوص نباید ازنادیده گرفتن مقررات راهنمایی و رانندگی توسط برخی مسافران صرفنظر کرد اما نبود جاده های کمربندی و عریض نبودن خیابان ها و جاده ها از جمله دلایل بروز این گونه ترافیک ها است.
اطلاع نداشتن مسافران از جاده ها و کمربندی های شهرها از جمله معضلات دیگر است که لازم است در فواصل مختلف اتوبان های ورودی به این شهرها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی نصب شود.
نبود مدیریت صحیح پخش مسافران نوروزی در مناطق مختلف شهری و بخش ها و روستاهای تابعه شهری از جمله دلایل بروز معضلات ترافیکی در این شهرها است که رفع این مورد باید در برنامه های مدیران شهرهای شمالی قرار گیرد.
متاسفانه از سال ها قبل همه مسافران پس از ورود به یکی از شهرهای شمالی، تنها به گشت و گذار نقطه ای خاص در این شهرها می پرداختند و اصلا خانواده ها بخاطر همان نقطه و مرکز به این شهر سفر می کردند. اکنون نیز این روند ادامه دارد و جا دارد فرهنگ گردشگری دراین شهرها تغییر کند.
 واقعیت این است که جاده ها و اتوبان های شهرهای شمالی کشور ظرفیت این همه خودرو را ندارد بطوریکه در روزهای نوروز و تعطیلات تابستانی این اتوبان ها و بزرگراه ها با ترافیک سنگینی روبرو بوده و پلیس ناگزیر است که مقررات ویژه ای به مورد اجرا گذارد.
به گفته کارشناسان افزایش اتوبان ها و عریض کردن سطح جاده ها از مواردی است که باید مورد توجه برنامه ریزان شهری این مناطق قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد