رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

بحران فاضلاب در شهر نمونه گردشگری کشور

عضو شورای شهر رامسر فاضلاب شهری رامسر را بحرانی بزرگ عنوان کرد و گفت: این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

علی امینی شاد اظهار داشت: این امر، مشکل بزرگی‌ست که مردم در شهرستان نمونه و ویژه گردشگری از فاضلاب رنج ببرند.

وی در ادامه به سیستم جمع‌آوری فاضلاب در رامسر اشاره کرد و افزود: سیستم جمع‌آوری فاضلاب در رامسر بیشتر از نوع جذبی و به ندرت سپتیک است و از طرف دیگر رامسر پرباران‌ترین شهر ایران است که به دلیل بالا بودن سطح آب‌های سطحی منطقه و به دلیل نداشتن کانال جمع آوری آب‌های سطحی در شهر رامسر در فصل‌های پرباران فاضلاب منازل مسکونی، تجاری و ادارات و ... با آب‌های سطحی میکس شده و در سطح جریان می‌یابد.

امینی شاد ادامه داد: در این راستا علاوه بر اینکه اعتراض‌های مردمی را در مناطق مختلف شهر شاهد هستیم و سلامت مردم شهر رامسر را تهدید می‌کند، به دلیل نزدیکی کوه و دریا سبب آلودگی سواحل شهر رامسر شده و فضای ناامنی را برای گردشگران و شهروندان ایجاد می‌کند.

وی به توریستی بودن شهر رامسر اشاره و تصریح کرد: شهرستان رامسر یک شهرستان 70 هزار نفری‌ست، در حالی که در بیشتر فصول سال شاهد جمعیت شناور 700 هزار نفری هستیم که این خود بر مشکلات ما می‌افزاید.

وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین تسهیلات شهری که بسیار موجب رفاه و آسایش افراد می‌شود، تاسیسات شهری از قبیل شبکه آب، برق، گاز، تلفن و فاضلاب و ... است که در این میان شبکه فاضلاب شهری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به اینکه رامسر یکی از شهرهای مهم و نمونه گردشگری کشور است، نباید فاقد شبکه جمع‌آوری، انتقال و سیستم تصفیه و دفع فاضلاب بهداشتی باشد.

‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رامسر در ادامه ازدیاد جمعیت و همچنین جمعیت شناور شهرستان را عامل مهم احساس اضطراری این مشکل دانست و خاطرنشان کرد: شاید در گذشته این شهر مشکل دفع فاضلاب را حس نمی‌کرد و یا اینکه کمتر حس می‌کرد اما امروزه به دلیل افزایش جمعیت و همچنین افزایش توریست و گردشگر در منطقه این مشکل حادتر شده و مردم را رنج می‌دهد.

‌وی در ادامه از مسئولان شهرستانی، استانی و حتی کشوری خواست که در صدد حل این مشکل برآمده و میلیون‌ها گردشگر و شهروندان رامسر را از این معضل بزرگ نجات دهند.

وی بیان داشت: رامسر متعلق به رامسری‌ها نیست بلکه یک شهرستان جهانی‌ست و باید در بخش زیربنایی و تاسیساتی ویژه دیده شود.

امینی‌شاد در ادامه به استناد سخنان معاون وزیر نیرو در آبفا گفت: عطارزاده در گفتگوی خبری خود در رامسر وضعیت فاضلاب شهرهای ساحلی کشور را اضطراری اعلام کرده بود./فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد