رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

ویژگی­های یک شورای خوب


نمی دانم هر یک از ما چگونه به جایگاه شوراهای شهر می نگریم و چه اهمیتی به میزان لیاقت، و توان مندی آنها قائلیم اما واقعیت این است که شوراهای شهر امروزه نقش بسیار تعیین کننده ای در کیفیت زندگی مردم و سطح توسعه یک شهر ایفا می­کنند. ساختار مدیریتی کشور در دهه های اخیر این فرصت را برای شهروندان فراهم کرده است که نظام مردم سالاری دینی را به شکل عملی خود تجربه کنند. در این راستا، شوراهای شهر همان قوه مققنه در سطح محلی هستند که قوه مجریه محلی (شهردار ) را به عنوان بازوی اجرایی خود انتخاب می کنند. به طور قطع می توان گفت که نقش و جایگاه دولت محلی در کیفیت زندگی و سطح توسعه یک مکان جغرافیایی خیلی مهمتر از نقش و جایگاه دولت مرکزی است. زیرا دولت محلی توانمند و لایق، می­تواند با قدرت چانه زنی و تعامل خویش با مسئولان بالادستی، امتیازات بسیاری را به نفع عامه ساکنان شهر دریافت کند و به سمت توسعه کالبدی، اقتصادی و اجتماعی شهر هدایت کند. دولت محلی کارآمد، می­تواندا ز فرصت­ها و قوت­های داخلی بیشترین استفاده را نماید. لذا باید در انتخاب اعضای دولت محلی، بسیار زیرکانه عمل شود.

ویژگی­های یک شورای خوب:  

ویژگی­های یک شورای خوب:

ویژگی­های حزبی و گروهی: عدم وابستگی به احزاب انحرافی، افراطی و تفریطی، عدم وابستگی به گروههای فشار (زمین خواران، سرمایه داران، و سودجویان)

 ویژگی­های شخصیتی:  برخورداری از روحیه تعاون و تعامل، تواضع، روحیه سخت­ کوشی و تلاش مجدانه برای پیگیری امور شهر، نداشتن سوء پیشینه اخلاقی و فرار از قانون و مقررات

ویژگی های مدیریتی: داشتن تجربه کافی در امور اجرایی، فرهنگی و اجتماعی در سازمان های دولتی و غیر دولتی خود شهر، تسلط بر مسائل شهر در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و کالبدی، برخورداری از روحیه و قدرت چانه زنی بالا برای حل مسائل شهر و اخذ بودجه برای شهر،

دولت محلی زمانی کارآمدی خود را نشان می دهد که بتواند راه های کسب درآمد برای شهر را  افزایش دهد، اولویت های اختصاص و صرف بودجه را بشناسد و به این امر که " می توانیم یک شهر پیشرفته داشته باشیم" اعتقاد عملی داشته باشد. متاسفانه خیلی از مسئولان، فقط به حجم بودجه ها می نگرند در حالیکه در وهله نخست باید به فکر بودجه زایی، و اختصاص بهینه بودجه ها به مسائل شهر باشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد