رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

بزرگراه های هوشمند در کشور هلند

خبرگزاری ایمنا: به زودی به لطف یک شرکت مهندسی و یک هنرمند خلاق در حوزه ی دیجیتال، اتوبان های هوشمند در کشور هلند پا به عرصه وجود خواهند گذاشت.

 در مورد تکنولوژی های هوشمند، سیستم های گرمایشی هوشمند و اتومبیل های هوشمند سخن زیاد گفته و شنیده شده است. به زودی به لطف یک شرکت مهندسی و یک هنرمند خلاق در حوزه ی دیجیتال، اتوبان های هوشمند نیز در کشور هلند پا به عرصه وجود خواهند گذاشت.
ایده ی بزرگراه هوشمند از چند دهه پیش از سوی هنرمند دانمارکی دان روسگارد مطرح شد و شرکت عمرانی هیجمانس بر اساس آن زیرساخت بزرگراه را به گونه ای کاملا متفاوت تغییرداد. 
شرکت هیجمانس در این باره در وب سایت خود نوشته است: تاکنون تمرکز ابداعات و نوآوری ها بر امکانات اتومبیل ها بود، اما این شرکت ابداع جاده های هوشمندی را بر عهده گرفته است با امکاناتی همچون خط کشی های شب تاب، نقاشی داینامیک، چراغ واکنشگر و باند حق تقدم الکتریکی.   
خط کشی های مشخص کننده ی لاین های اتوبان که از رنگ شب تاب تهیه شده و نور را ذخیره می کنند نخستین تجهیزات از این دست هستند که تا پایان سال جاری در جاده های هلند به کار برده خواهند شد. این خط کشی ها در طول روز نور را جذب می کنند و شبهنگام می درخشند، اینچنین رانندگان می توانند حتی در هوای بارانی و مه آلود مرز باند را ببینند. 
بر اساس بررسی صورت گرفته از سوی تیم اجرایی، در مسیرهایی که به خط کشی های شب تاب مجهز می شوند، گونه ای پودر خاص شب تاب بکارگرفته می شود که موجب غیرضروری شدن چراغ کاری بیش از اندازه می گردد، چرا که جاده های مجهز به شب تاب که در روز شارژ می شوند، ۱۰ ساعت در شب روشنایی دارند. 
این تیم همچنین یک ابزار نقاشی مانند ابداع کرده اند که در مقابل تغییرات دمایی واکنش نشان می دهد و نام آن را "نقاشی داینامیک" گذاشته اند. زمانیکه دمای هوای محیط به زیر درجه ی یخ زدن می رسد، این ابزار پویا بر سطح جاده نقش کریستال های یخ یا دانه های برف را بوجود می آورد که به رانندگان نشان می دهد جاده ممکن است یخزده یا لغزنده باشد. 


اما بدون شک، برترین دستاورد این تیم باند شارژینگ در جاده های هوشمند است که رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی ضمن حرکت بر آن به سوی مقصد خود، اتومبیل هایشان را شارژ می کنند. 
این پروژه در اولین مرحله در جاده های ایالت برابانت شمالی در بخش جنوبی کشور هلند اجرا خواهد شد. باند القایی حق تقدم و علامت های راهنمایی در زمان وزش باد که در صورت وزش باد فعال می شوند، در سال ۲۰۱۸ نصب خواهند شود. 
روسگارد نیز در وب سایت خود در خصوص پروژه ی اتوبان های هوشمند توضیح داده است: هدف این است بزرگراه هایی بسازیم که با استفاده از چراغ، انرژی و علامت های راهنمایی و رانندگی پایدارتر و تعاملی تر باشند و به طور اتوماتیک با وضعیت ترافیک تطابق پیدا کنند. 
ایده ی روسگارد و هیجمانس به عنوان "بهترین ایده ی آینده" برای دریافت جایزه ی طراحی دانمارک در سال ۲۰۱۲ برگزیده شده و نظر سرمایه گذارانی را از سراسر جهان به سوی خود جلب کرده است. 
گفتنی است؛ روسگارد در مقام یک طراح و هنرمند، بخاطر ابداع و اجرای چراغ های واکنشگر همچون "دیون" معروف است. این هنرمند در وب سایت خود در توصیف چراغ های "دیون" گفته است: دیون یک محوطه ی تعاملی عمومی است که تحت تاثیر رفتار انسانی قرار دارد و شامل چراغ های اپتیک فیبری است که با حرکت و صدای مردم روشن می شود و می درخشد. 
یک نمونه از تجهیزات دیون در کنار یک مسیر پیاده روی در حاشیه ی رودخانه ی ماس در روتردام هلند نصب شده است و شامل هزاران چراغ اپتیک فیبری می شود که وقتی شهروندان در کنار آن حرکت و پیاده روی می کنند، روشن می شوند و می درخشند. همچون بسیاری از ابداعات وی، دیون نیز به گونه ای طراحی شده است که پایدار باشد و حداقل انرژی الکتریسیته را مصرف کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد