رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

ارتقای فرهنگ شهرنشینی موجب کاهش بسیاری از هزینه‌ها می‌شود

 شهردار منطقه 6 مشهد گفت: طرح دوباره زندگی ویژه بانوان در سطح منطقه اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، کوروش باوندی با اعلام این خبر افزود: این طرح با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی در سطح شهر و بهبود زندگی اجتماعی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 4500 نفر از بانوان در سطح منطقه از این طرح استقبال کرده‌اند، اظهار کرد: با اجرای این برنامه‌ها علاوه بر ایجاد زمینه مناسب آموزشی بر مبنای نیازهای مهارتی، ضمن انتقال سریع دانش به محیط زندگی، اطلاعات شهروندان به روز شده و علاوه بر دریافت مباحث تئوری آموزش، مهارت‌های عملی لازم را نیز کسب می‌کنند.  باوندی بیان کرد: دوره‌های 14 گانه طرح دوباره زندگی در موضوعات مختلفی همچون امداد و کمک‌های اولیه، استرس و راه‌های مقابله با آن، تغذیه و سلامت، مدیریت زمان، ایمنی در منزل، ورزش در آپارتمان، پرورش گیاهان آپارتمانی، تدبیر امور اقتصاد خانواده، تقویت اراده، تقویت بنیان خانواده، مهارت‌های زندگی، اصول بهداشت عمومی، غذا و مزاج و مهارت مطالعه به اجرا درمی‌آید.
وی تصریح کرد: طرح دوباره زندگی در سال جدید در دو دوره چهار ماهه در مساجد، حسینیه‌ها و فرهنگسراهای سطح منطقه برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی، تاثیر زیادی بر آسیب‌های اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: رسانه نیز به عنوان یک ابزار قدرتمند بر افکار و اندیشه زوجین و روابط آن‌ها با فرزندان موثر واقع می‌شود.
شهردار منطقه 6 مشهد افزود: اگر چه رسانه می‌تواند به صورت مستقیم تمامی آحاد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد اما تاثیر مهم آن از طریق اثرگذاری بر نهادهایی همچون خانواده است؛ رسانه از ابزار گوناگونی در زمینه برنامه‌سازی برخوردار است و می‌تواند مفاهیم را در قالب‌های متنوع و جذاب به مخاطب عرضه کند.
باوندی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه فرهنگ شهروندی تقریبا در سراسر جهان وجود دارد، بیان کرد: هدف این برنامه‌ها ارتقای سطح فرهنگ عمومی مردم یک جامعه و تصحیح رفتارهای نابهنجار آن‌هاست.
وی در ادامه گفت: از آنجا که جوامع بشری همواره در حال تغییر و تحول هستند، برای دستیابی به توسعه پایدار، اجرای برنامه‌های ارتقای فرهنگی مردم شهرنشین ضرورتی غیرقابل انکار است.
وی با بیان اینکه رفع مسائل و مشکلات شهری و شهرنشینی از دغدغه‌های مدیریت شهری، کارشناسان و طراحان شهری است، افزود: چنانچه فرهنگ شهرنشینی و شهروندی را ارتقا دهیم، قادر خواهیم بود تا از صرف بسیاری از هزینه‌ها جلوگیری کرده و این منابع را در جای خود هزینه کنیم تا مشکلات موجود به حداقل برسد و شاهد شهری زیبا باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد