رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

رامسر شهر من

افزایش سطح مشارکت علمی جوانان در حوزه مدیریت شهری از طریق حساس سازی ، آشناسازی و فعال سازی آنان است.

چرا شهر هوشمند؟

اول : رشد سریع فرآیند شهر نشینی در تمامی نقاط دنیا در حال اتفاق افتادن است. می توان گفت که هر هفته یک میلیون نفر از مردم مناطق غیر شهری به شهر ها نقل مکان می کنند. علت این مهاجرت وجود فرصت های شغلی و اقتصادی موجود در شهرها می باشد. در حقیقت حدود 4 میلیارد نفر از 7 میلیارد نفر جمعیت دنیا در شهر ها زندگی می کنند. این رقم انتظار می رود که تا سال 2050 به عدد 6 میلیارد نفر افزایش پیدا کند.

  

همان طور که در شکل مشاهده می کنید رشد سریع شهر نشینی و کاهش جمعیت مناطق غیر شهری را می توان ملاحظه کرد.

 

 

روند جهانی شهر نشینی و رشد جمعیت فشار زیادی بر روی شهرها وارد می آورد و به نظر نمی رسد که پایانی داشته باشد. با توجه به این که شهر ها به رشد خود ادامه می دهند بنابراین تاکید بر روی هوشمندی و ایجاد راهکاری پایدار امری ضروری است.

دوم: علت دوم شهر های هوشمند این است که شهرها در نقاط مختلف دنیا به قطب هایی برای اقتصاد جهانی تبدیل شده اند. پیش بینی می شود که تا سال 2025 حدود 600 تا از بزرگترین شهر ها در جهان 60 درصد از تولید ناخالص جهانی را خواهند داشت. علاوه بر این شهر ها نقشی حیاتی در حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان ایفا می کنند این به دلیل وجود توانایی های مختلف و گسترده ی افرادی است که در شهر ها زندگی می کنند. این به معنی وجود یک استخر متمرکز و مملو از دانش در درون شهر ها است که می تواند منجر به توسعه اقتصادی شود.

سوم : به خاطر ازدحام جمعیت و وجود گازهای گلخانه ای در درون شهرها حدود 70 درصد از CO2 موجود در درون شهرها ایجاد می شوند. از طرفی شهرها مصرف کننده چیزی حدود 80 درصد انرژی دنیا هستند پس این اهمیت دارد که برای حفظ سلامتی جامعه از خدمات و امکاناتی که شهر هوشمند در اختیار ما قرار می دهد استفاده کنیم. امکاناتی از قبیل حمل و نقل هوشمند و....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد